Εκπαιδευτική Αξιολόγηση
Η Εκπαιδευτική Αξιολόγηση είναι το σημείο – κλειδί πριν από το σχεδιασμό και την οργάνωση της σωστής παρέμβασης για την αντιμετώπιση των Μαθησιακών Δυσκολιών. Με την πολυετή μου εμπειρία και την ποικιλία των αξιολογητικών εργαλείων που διαθέτω (σταθμισμένα και άτυπα τεστ), μπορώ να εκτιμήσω με εγκυρότητα και αξιοπιστία τις δυσκολίες που πιθανόν έχει ένας μαθητής. Η αξιολογητική διαδικασία ξεκινά με τη σύντομη συνέντευξη των γονέων. Σε αυτή, γίνεται η λήψη αναπτυξιακού ιστορικού του παιδιού και καταγράφονται πληροφορίες για το παιδί και την οικογένεια του. Η ειδική εκπαιδευτική αξιολόγηση είναι εξατομικευμένη και διενεργείται με χρήση σταθμισμένων εργαλείων, αλλά και άτυπων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Κατά τη διάρκεια της ειδικής εκπαιδευτικής αξιολόγησης, εξετάζονται το μαθησιακό, αλλά και το γνωστικό επίπεδο του παιδιού ανάλογα με την ηλικία του και την τάξη στην οποία φοιτά. Επιμέρους τομείς του γνωστικού επιπέδου, οι οποίοι εξετάζονται, είναι ο χωροχρονικός προσανατολισμός, η σωματογνωσία, η γνώση βασικών εννοιών και η ικανότητα συγκέντρωσης. Όσον αφορά το μαθησιακό επίπεδο του παιδιού, εξετάζεται η αναγνωστική ικανότητα, η παραγωγή γραπτού λόγου, η ιστορική και γραμματική ορθογραφία, το εύρος και η χρήση λεξιλογίου, η δημιουργία αυθόρμητου γραπτού λόγου καθώς και η κατανόηση και επεξεργασία κειμένων. Επιπλέον, εξετάζονται και οι λογικομαθηματικές δεξιότητες του παιδιού. Με την ολοκλήρωση των τεστ στην ειδική διαπαιδαγώγηση, βαθμολογούνται τα αποτελέσματα και γίνεται η ερμηνεία αυτών. Παράλληλα γίνεται αναφορά και στη συμπεριφορά του παιδιού κατά την αξιολογητική διαδικασία. Εαν κριθεί σκόπιμο συστήνεται κι έλεγχος του νοητικού δυναμικού. Τέλος, μετά από μια πλήρη αξιολόγηση διαμορφώνω το κατάλληλο πρόγραμμα εξατομικευμένης παρέμβασης με στόχο την αξιοποίηση των δυνατών σημείων του παιδιού και την αντιμετώπιση των δυσκολιών του.
ΕπικοινωνίαΤο Λάμδα Τεστ
Το ΛΑΜΔΑ (Λογισμικό Ανίχνευσης Μαθησιακών Δεξιοτήτων και Αδυναμιών) είναι ένα εργαλείο ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών στο γραπτό και προφορικό λόγο παιδιών σχολικής ηλικίας από τη Β’ Δημοτικού έως και τη Β’ Γυμνασίου. Αποτελείται από ασκήσεις με τη μορφή παιχνιδιών που εκτελούνται από το μαθητή μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Μετά το τέλος των δοκιμασιών εξάγεται το προφίλ επίδοσης του κάθε μαθητή. Σκοπός του ΛΑΜΔΑ τεστ είναι η αυτοματοποιημένη ανίχνευση των μαθησιακών δυσκολιών στο γραπτό και προφορικό λόγο. Συγκεκριμένα, το λογισμικό ελέγχεται πλήρως από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, τόσο κατά την χορήγηση των δοκιμασιών, όσο και κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων. Να τονίσουμε σε αυτό το σημείο ότι το λογισμικό δεν παρέχει πλήρη κλινική εκτίμηση ή διάγνωση, αλλά μία αδρή σκιαγράφηση των τομέων ιδιαίτερης αδυναμίας του μαθητή. Η χρήση του συγκεκριμένου εργαλείου, σε συνδυασμό με την Εκπαιδευτική Αξιολόγηση που διενεργείται από την Ειδική Παιδαγωγό, έχει ως αποτέλεσμα τον εντοπισμό των μαθησιακών δυνατοτήτων και αδυναμιών του παιδιού και κατ’ επέκταση το σχεδιασμό Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος, εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο.
Αναλυτικά οι τομείς που εξετάζονται κατά τη χορήγηση του ΛΑΜΔΑ τεστ:
- Ταχύτητα και ακρίβεια αναγνώρισης εικόνων και λέξεων
- Ιστορική και γραμματική ορθογραφία
- Προφορική και γραπτή κατανόηση
- Μορφοσύνταξη: συμπλήρωση προτάσεων, αναλογίες
- Λεξιλόγιο: επιλογή εικόνας, ορισμοί (αποκλειστικά για παιδιά Ε’ Δημοτικού – Β’ Γυμνασίου)
- Εύρος προσοχής (μνήμη γραμμάτων)
- Μη λεκτική νοημοσύνη: αλληλουχίες, μήτρες (αποκλειστικά για παιδιά Β’ – Δ’ Δημοτικού)
- Μουσικές δεξιότητες: αναπαραγωγή ρυθμού (αποκλειστικά για παιδιά Β’ – Δ’ Δημοτικού)
Όλες οι ασκήσεις ολοκληρώνονται σε μία «συνεδρία» χωρίς διακοπή, ώστε να είναι ομοιόμορφες και οι επιδόσεις του παιδιού. Το ΛΑΜΔΑ είναι ευχάριστο και εύκολο στη χρήση και ολοκληρώνεται μέσα σε μία σχολική ώρα από το 90% των μαθητών (οποιασδήποτε τάξης).
ΕπικοινωνίαΤο Αθηνά τεστ
Το Αθηνά Τεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης είναι ένα ψυχοπαιδαγωγικό διαγνωστικό μέσο το οποίο εντοπίζει τις δυσκολίες μάθησης των παιδιών. Έχει σταθμιστεί στον ελληνικό μαθητικό πληθυσμό από το Ψυχομετρικό εργαστήριο του Τομέα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 5 έως 9 ετών. Ωστόσο, μπορεί να χορηγηθεί και σε μεγαλύτερα παιδιά. Το Αθηνά Τεστ είναι ένα πολυθεματικό τεστ ενδοατομικής αξιολόγησης και δίνει μια αναλυτική εικόνα της παρούσας κατάστασης του παιδιού, σε καίριους τομείς της ανάπτυξης. Αποτελείται από μία σειρά επιμέρους διαγνωστικών δοκιμασιών, οι οποίες αξιολογούν ένα ευρύτατο φάσμα κινητικών, αντιληπτικών, νοητικών και ψυχογλωσσικών διεργασιών. Οι δοκιμασίες αυτές ελέγχουν και αξιολογούν πλευρές της ανάπτυξης του παιδιού που θεωρούνται κρίσιμες για τη σχολική μάθηση και προσαρμογή. Η διάρκεια χορήγησης είναι 90 λεπτά και μπορούν να το χορηγήσουν μόνο ειδικοί θεραπευτές, οι οποίοι έχουν αποκτήσει πιστοποίηση χορήγησης. Με τη χορήγησή του και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων του, οι ειδικοί έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν και να περιγράψουν με μεγάλη σαφήνεια το επίπεδο και τον ρυθμό ανάπτυξης των παιδιών στους βασικούς τομείς ανάπτυξης που σχετίζονται με τη μάθηση, εντοπίζοντας τυχόν ελλείμματα σε αυτούς που φανερώνουν μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία). Το τεστ αποτελείται από δεκαπέντε διαγνωστικές δοκιμασίες, καθεμία από τις οποίες εξετάζει έναν διαφορετικό τομέα ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, αποτελείται από δεκατέσσερις κύριες δοκιμασίες και μια συμπληρωματική, με σκοπό να εξεταστεί ο βαθμός ανάπτυξης δεξιοτήτων, όπως η νόηση, η αντίληψη, η γλώσσα και η κίνηση. Ο πιστοποιημένος σύμβουλος παρέχει γραπτή αναλυτική έκθεση των αποτελεσμάτων, μέσω της αξιολόγησης των οποίων μπορεί να εντοπιστούν συγκεκριμένες περιοχές που είναι ελλειμματικές και που χρήζουν ιδιαίτερης διδακτικοθεραπευτικής παρέμβασης. Το Αθηνά Τεστ αποσκοπεί στην έγκαιρη διάγνωση και έχει κατασκευαστεί για να χρησιμοποιείται σε παιδιά που βρίσκονται στα πρώτα στάδια/χρόνια της φοίτησής τους στο σχολείο. Είναι ένα ψυχοπαιδαγωγικό διαγνωστικό μέσο και όχι μία διαγνωστική δοκιμασία, δηλαδή δε διερευνά τα αίτια αλλά αξιολογεί τις μαθησιακές ιδιαιτερότητες τη δεδομένη στιγμή. Μετά την αξιολόγηση και αφού κριθεί απαραίτητο, μπορεί να εφαρμοστεί εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης, προκειμένου να προληφθούν και να αντιμετωπιστούν οι μαθησιακές δυσκολίες και να βοηθηθεί το παιδί στο σχολείο.
ΕπικοινωνίαΤο Α’ Τεστ
Το “Α-Τεστ” αποτελεί ένα εργαλείο με τη μορφή δοκιμασίας, που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα, με σκοπό τον προληπτικό έλεγχο των μαθητών του νηπιαγωγείου, προ της φοίτησής τους στην Α’ Δημοτικού. Στόχος του εργαλείου είναι ελέγξει αν και κατά πόσο ένα παιδί είναι έτοιμο να φοιτήσει στο δημοτικό σχολείο και να ανιχνεύσει τυχόν μαθησιακές δυσκολίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στους μαθητές. Ο προληπτικός ανιχνευτικός έλεγχος σχολικής ετοιμότητας είναι ωφέλιμο να πραγματοποιείται σε όλα τα νήπια που πρόκειται να πάνε στην Α’ Δημοτικού. Δημιουργήθηκε από την Λ. Θωμαίδου, Παιδίατρο και Αναπτυξιολόγο, και τον Σ. Μαντούδη, Εργοθεραπευτή και αποτελεί το πρώτο σταθμισμένο τεστ σε δείγμα των 2.000 παιδιών. Το "Α-Τεστ" μπορεί να γίνεται προληπτικά σε όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου. Σκοπός του τεστ είναι να ελέγξει αν το παιδί είναι μαθησιακά έτοιμο να παρακολουθήσει την πρώτη (Α') δημοτικού και, αφετέρου, να ανιχνεύσει τυχόν μαθησιακές δυσκολίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που θα χρειαστεί να ληφθούν υπόψιν για την προσαρμογή του παιδιού στο σχολικό πλαίσιο. Είναι αναγνωρισμένο από την Παιδιατρική Εταιρεία, Πανεπιστημιακές Σχολές (Ιατρική Σχολή, Παιδαγωγικά Τμήματα, Τμήματα Επιστημών Υγείας), το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Υγείας. Το “Α-Τεστ” είναι εύκολο και γρήγορο στην εφαρμογή του. Αποτελείται από επτά (7) κλίμακες που καλύπτουν τις απαραίτητες δεξιότητες για μία επιτυχή φοίτηση και ερωτήσεις Γενικών Γνώσεων. Ειδικότερα, οι κλίμακες εστιάζουν στους ακόλουθους τομείς:
- Κρίση - Συλλογισμός
- Γλωσσικές Αναλογίες
- Πρώιμη Αφαιρετική Σκέψη
- Οπτικοκινητικός Συντονισμός
- Οπτική Αντίληψη
- Αδρή Κινητικότητα
- Χωροχρονικός Προσανατολισμός
Το “Α-Τεστ”, επιπλέον, εκτιμά την ικανότητα του νηπίου να ολοκληρώσει σχολικές εργασίες αδιάσπαστα και μεθοδικά, βάσει κριτηρίων σχετικών με τη διάγνωση της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ). Τέλος, η εκτίμηση της συμπεριφοράς του νηπίου, κατά την εξέταση, εκτιμά την προσαρμοστική ικανότητά του σε καθημερινές απαιτήσεις του σχολικού περιβάλλοντος. Το Α’ ΤΕΣΤ εφαρμόζεται σήμερα από εξουσιοδοτημένους συνεργάτες που είναι ειδικοί θεραπευτές και από ορισμένους παιδίατρους, οι οποίοι έχουν λάβει την απαραίτητη εκπαίδευση και είναι κάτοχοι της απαιτούμενης πιστοποίησης.
ΕπικοινωνίαΑποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολίων
Οι Μαθησιακές δυσκολίες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:
- Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες
- Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Οι Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες οφείλονται κατά κύριο λόγο σε:
- δευτερογενείς περιβαλλοντικούς παράγοντες όπως:
- ψυχολογικούς ή συναισθηματικούς παράγοντες (π.χ. χαμηλή αυτοεκτίμηση, προβλήματα συμπεριφοράς)
- εξωγενείς παράγοντες (π.χ. ανεπαρκής διδασκαλία, πολιτισμικές διαφορές, αδυναμία φοίτησης)
- σε παράγοντες που οφείλονται σε κάποια άλλη αιτία όπως:
- χαμηλή νοητική ικανότητα
- διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός)
- αισθητηριακές ή εγκεφαλικές βλάβες (π.χ. όραση ή ακοή)
- νευρολογική διαταραχή (π.χ. επιληψία)
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες έχει ένα παιδί που η νοητική του ικανότητα μπορεί να είναι κανονική ή υψηλή. Τα αίτια είναι βιολογικά-νευρολογικά και συχνά είναι κληρονομικά. Ο όρος Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες σύμφωνα με το Διαγνωστικό εγχειρίδιο της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρείας (DSM-V) αφορά ελλείμματα στους εξής τομείς:
- Διαταραχή της Ανάγνωσης (reading disorder): Η διαταραχή αυτή είναι ίσως η πιο γνωστή από τις ειδικές μαθησιακές διαταραχές. Τα άτομα με τη συγκεκριμένη διαταραχή εμφανίζουν εξαιρετική δυσκολία στην επεξεργασία του γραπτού λόγου και ως εκ τούτου στην ανάγνωση, η οποία δεν αντιστοιχεί προς την ηλικία και το νοητικό δυναμικό τους (Μαυρομμάτη, 1995). Η δυσαναγνωσία χαρακτηρίζει την μειωμένη επίδοση του παιδιού στην ακρίβεια, την ταχύτητα ή την κατανόηση αυτών που διαβάζει παρά το κατάλληλο ηλικιακό στάδιο στο οποίο βρίσκεται το παιδί και το επαρκές νοητικό επίπεδο. Ανεξάρτητα από τον τρόπο της ανάγνωσης, η ανάγνωση παρουσιάζει παραμορφώσεις,υποκαταστάσεις ή παραλείψεις, είναι αργή και επιδρά στην ποιότητα της κατανόησης
- Διαταραχή της Γραπτής Έκφρασης (disorder of written expression): Η διαταραχή αυτή είναι μια Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή που αφορά την ικανότητα κατάκτησης του γραπτού λόγου. Χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στη γραφή, δυσανάγνωστο γραφικό χαρακτήρα, κακή ορθογραφία και δυσκολία στην παραγωγή του γραπτού λόγου.
- Διαταραχή των Μαθηματικών (Mathematics disorder): η διαταραχή αυτή ονομάζεται και Δυσαριθμησία και δε συνδέεται με κάποιου είδους νοητική καθυστέρηση. Οι μαθητές με Δυσαριθμησία έχουν σοβαρή δυσκολία στην κατανόηση και εκμάθηση των μαθηματικών εννοιών και πράξεων, στην αναγνώριση των αριθμών και των συμβόλων και στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων.
Για την αντιμετώπιση των Μαθησιακών Δυσκολιών δεν επαρκεί ο εμπλουτισμός του κανονικού προγράμματος και η παροχή περισσότερης διδακτικής φροντίδας. ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ειδικά εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης, έπειτα από εξειδικευμένη ψυχοπαιδαγωγική αξιολόγηση που θα καθορίσει το είδος και τον βαθμο του προβλήματος.
ΕπικοινωνίαΣχολική Ετοιμότητα
Ο όρος Σχολική Ετοιμότητα υποδηλώνει τη συνολική ωριμότητα που θα πρέπει να έχει αποκτήσει ένα παιδί 6 ετών σε διάφορους τομείς ανάπτυξης όπως στο συναισθηματικό, στον κοινωνικό, στογνωστικό, στο γλωσσικό και στον κινητικό. Η χρονολογική ηλικία δεν θα πρέπει να αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για να μεταβεί ένα παιδί με ασφάλεια στην Α΄δημοτικού, καθώς το καθε παιδί έχει διαφορετικό ρυθμό μάθησης. Είναι αναγκαίο λοιπόν τα παιδιά να έχουν κατακτήσει βασικές γνώσεις και δεξιότητες από όλους τους τομείς που αναφέρθηκαν παραπάνω προκειμένου να καταφέρουν να ανταποκριθούν με επιτυχία στις απαιτήσεις του Δημοτικού που θα αυξάνονται μέρα με τη μέρα.
ΕπικοινωνίαΚάλυψη κενών
Τα παιδιά με μαθησιακά ελλέιμματα δεν πρέπει να ταυτίζονται με τους μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες. Τα «μαθησιακά κενά ή έλλείμματα» οφείλονται σε ποικίλους εξωγενείς παράγοντες όπως είναι: η ανεπαρκής διδασκαλία, οι διαταραγμένες σχέσεις της οικογένειας, οι χαμηλές προσδοκίες των γονέων, η ελλιπής σχολική φοίτηση, η πολυπολιτισμική υστέρηση, κ.α. Οφείλονται, δηλαδή, σε παραλείψεις και λανθασμένες παρεμβάσεις τόσο στο σχολικό όσο και στο οικογενειακό περιβάλλον του παιδιού κι όχι στην ιδιοσυστασία του. Τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακά ελλείμματα χρειάζονται ορισμένες διαφοροποιήσεις στη μαθησιακή διαδικασία, όπως: περισσότερο διδακτικό χρόνο, σωστή οργάνωση του τρόπου της μελέτης, ενισχυτικές ασκήσεις, στοχευμένο μαθησιακό υλικό, συχνές επαναλήψεις, ενθάρρυνση, οργάνωση και διαχείριση του χρόνου, ψυχολογική υποστήριξη και πολλή υπομονή και ενθάρρυνση, προκειμένουν να έχουν μια ομαλή και επιτυχημένη σχολική πορεία.
ΕπικοινωνίαΚαθημερινή σχολική μελέτη
Η μελέτη των σχολικών μαθημάτων για την επόμενη μέρα είναι μια υποχρέωση που δυσκολεύει τόσο τα παιδιά όσο και τους γονείς. Πολλά παιδιά μελετούν μέχρι αργά το βράδυ για να ολοκληρώσουν τα καθήκοντά τους με αποτέλεσμα αρκετοί γονείς να χάνουν την ψυχραιμία τους και να οδηγούνται σε φωνές και απειλές καταστρέφοντας έτσι τους συναισθηματικούς δεσμούς και τις σχέσεις αγάπης μεταξύ τους. Η σχολική μελέτη αναμφισβήτητα δεν είναι εύκολη! Ο όγκος των μαθημάτων έχει αυξηθεί και η σωστή προετοιμασία για την επόμενη μέρα απαιτεί σωστή καθοδήγηση και στήριξη από άρτια εκπαιδευμένους εκπαιδευτικούς. Έτσι, τα παιδιά μαθαίνουν να οργανώνουν τον χρόνο τους, να διαβάζουν με σειρά τα μαθήματά τους, λύνουν τις απορίες τους, εξασκούνται επαρκώς, αναπτύσσουν την κριτική τους ικανότητα και ανεξαρτησία τους και προετοιμάζονται κατάλληλα για το σχολείο σε πολύ λιγότερο χρόνο!
ΕπικοινωνίαΠροετοιμασία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις
Το παιδί σας βρίσκεται στις τελευταίες τάξεις της σχολικής του ζωής και ήρθε η ώρα να προετοιμαστεί για τις Πανελλήνιες εξετάσεις; Συγχαρητήρια, είναι μια μοναδική ευκαιρία και καλό είναι να το βοηθήσετε να την εκμεταλλευτεί ορθά! Οι Πανελλήνιες εξετάσεις είναι μια πύλη που αν καταφέρει ο μαθητής να την περάσει, θα συναντήσει ένα νέο συναρπαστικό κόσμο! Τον κόσμο των ονείρων του! Θα δει τα όνειρα του να γίνονται πραγματικότητα, θα αποκτήσει νέες γνώσεις και εμπειρίες, θα ανεξαρτητοποιηθεί, θα αποκτήσει δύναμη, ελευθερία και αυτοπεποίθηση! Η επιτυχία στις Πανελλήνιες Εξετάσεις εξασφαλίζεται μέσα από τη σωστή, οργανωμένη και έγκαιρη προετοιμασία! Μέσα από την πολύχρονη εμπειρία μου θα σας βοηθήσω να θέσουμε μαζί στόχους και να δουλέψουμε για να τους πετύχουμε! Διδάσκω τα εξής φιλολογικά μαθήματα:
- Νεοελληνική Γλώσσα - Έκθεση
- Λογοτεχνία
- Αρχαία
- Ιστορία
Για ότι χρειαστείτε, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου! Θα χαρώ να σας ακούσω!
ΕπικοινωνίαΜαθήματα Εξ Αποστάσεως
Τα διαδικτυακά μαθήματα παρέχουν τη δυνατότητα στους μαθητές να λάβουν την εκπαίδευση που χρειάζονται από την άνεση του σπιτιού τους! Μαθητές, που λόγω της μεγάλης χιλιομετρικής απόστασης, δεν έχω τη δυνατότητα να βρεθώ κοντά τους, μπορώ πλέον να τους διδάσκω το μάθημα που επιθυμούν χωρίς περιορισμούς διατηρώντας ζωντανή επικοινωνία μαζί τους! Μετατρέπω την οθόνη σ’ έναν ψηφιακό πίνακα όπου κάνω το μάθημά με τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Γράφω στον ηλεκτρονικό πίνακα με ψηφιακή γραφίδα και το μάθημα έτσι γίνεται διαδραστικό. Έπειτα, ρωτά και δέχομαι ερωτήσεις, ο/η μαθητής/τρια λύνει τις απορίες του/της και με αυτόν τον τρόπο λειτουργούμε αποτελεσματικά ως ομάδα.
ΕπικοινωνίαΕποπτείες σε Ειδικούς Παιδαγωγούς
Λόγω της μακρόχρονης εμπειρίας μου στην Ειδική Αγωγή και των ποικίλων περιστατικών που έχω αναλάβει, είμαι πλέον σε θέση να παρέχω εποπτείες σε άλλους Εκπαιδευτικούς και Ειδικούς Παιδαγωγούς που είναι φοιτητές ή άτομα που ασχολούνται με την Παράλληλη στήριξη και την εκπαιδευτική παρέμβαση. Προκειμένου να έχουν την εποπτεία από έμπειρη Ειδική Παιδαγωγό αναφορικά με την παρουσία τους στο σχολικό πλαίσιο, το σχεδιασμό του κατάλληλου εξατομικευμένου προγράμματος για το μαθητή τους κ.ά.Από τη συγκεκριμένη υπηρεσία ωφελούνται και οι γονείς των παιδιών που χρειάζονται παράλληλη στήριξη ή παρουσιάζει ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, για να μπορούν να κατευθύνουν το άτομο που ασχολείται με το παιδί τους. Οι Εποπτείες έχουν σκοπό θεραπευτικό, διαγνωστικό και καθοδηγητικό για τον επαγγελματία. Ακόμα, παρέχουν στον επαγγελματία τη δυνατότητα να επικοινωνήσει και να μοιραστεί τους προβληματισμούς του και να υποστηριχθεί για τη δημιουργία κατάλληλου εξατομικευμένου θεραπευτικού προγράμματος, παρέχοντας εποπτικό υλικό όπου κρίνεται απαραίτητο.
Επικοινωνία